مزایای پیاده سازی خانه هوشمند

خانه هوشمند

خانه هوشمند، خانه‌ای متشکل از اجزا و سیستم‌های مجهز به تکنولوژی کنترل است که از طریق اینترنت پر سرعت بی‌سیم به یکدیگر متصل شده‌اند. از مزایای پیاده سازی خانه هوشمند این است که از طریق برنامه خاصی که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود از راه های دور نیز قابل کنترل و مدیریت هستند. به هم متصل شدن دستگاه ها یا به نوعی یکپارچه سازی سیستم ها از لحاظ امنیت، کنترل و بهبود کارآیی نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت. با دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند می‌توانید موارد زیر را تنظیم کنید:

  • کنترل و تنظیم ترموستات از راه دور
  • اتوماسیون خانگی بر اساس برنامه، حرکت، درجه حرارت و موارد دیگر
  • کنترل صدا با استفاده از گوگل هوم، سیری و …

روش های پیاده سازی خانه هوشمند

در راستای مزایای پیاده سازی ساختمان هوشمند و اهمیت سازگاری، چارچوب نیاز به مقیاس‌پذیری و بهینه‌سازی هزینه دارد. دستورالعمل‌ها نیز باید برای کمک به صاحبان ساختمان و مدیران مدیریت هزینه های تکنولوژی به صورت یکپارچه طراحی شوند. به اشتراک‌گذاری داده‌ها در یک محیط هوشمند بسیار مهم است. یک چارچوب موثر به دنبال یافتن راهکاری برای به‌دست آوردن تمام استانداردهای مختلف تحت یک پلتفرم متحد و یکپارچه مشترک است. در این صورت است که مقایسه داده‌ها، امنیت، در دسترس بودن، عملکرد و پایداری را قادر می سازد. اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌عنوان یک موتور محرک برای تمایز ارزش خدمات مدیریت، به دست آوردن بینش عملی و پیش‌بینی و تصمیم‌گیری به مزایای اصلی پیاده سازی خانه هوشمند تبدیل شده است.

مزایای پیاده سازی خانه هوشمند
مزایای پیاده سازی خانه هوشمند

افزایش ارزش ساختمان

علاوه بر آسایش و راحتی‌ای که توسط نصب تجهیزات هوشمند به‌دست می‌آید، از مزایای پیاده سازی خانه هوشمند این است که ارزش ساختمان شما را افزایش می دهد. زمانی که قصد فروش خانه خود را داشته باشید، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به‌کار رفته در ساختمان هوشمند بر ارزش ملک شما می‌افزاید. در حال حاضر حدود ۳۲٫۵ درصد از خانه‌ها دارای برخی ابزارهای هوشمند هستند. انتظار می‌رود که این درصد تا سال ۲۰۲۰ به ۶۰ درصد برسد. در صورتی که تمایل به دریافت راهکارهای هوشمندسازی ساختمان خود با آخرین امکانات روز را داشتید، می‌توانید برای مشاوره از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان لینکپ در ارتباط باشید. 

انعطاف‌پذیری سیستم‌های ساختمان هوشمند

 بسیاری از افراد به‌منظور رفع نیازها، به دنبال تکنولوژی هستند و سازمان‌ها بر تثبیت ساختمان‌های موجود با تکنولوژی‌های جدید متمرکز می‌شوند. معیارهای عملیاتی و تکنولوژیکی برای ارزیابی خانه هوشمند، با توجه به ویژگی‌های سودمند و بهترین شیوه‌ها تعریف می‌شوند و این به مدیران اجازه می‌دهد تا بتوانند کارهایی نظیر امور زیر انجام دهند:

  • ارزیابی آمادگی
  • انتخاب موثر راه‌حل‌های فناوری
  • پذیرش فناوری از طریق رویکردهای تحول دیجیتال

هوشمندسازی ساختمان بر بستر اینترنت اشیا، به دلیل انعطاف‌پذیری سیستم‌ها و زیرساخت اجزا که از مزایای پیاده سازی خانه هوشمند است، به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمانی که احتیاج به اضافه کردن تجهیزات بیشتر تکنولوژی به مجموعه داشتید، بدون مشکل و هزینه‌های گزاف بتوانید این کار را انجام دهید. از طریق اینترنت بی‌سیم پر سرعت در خانه، می‌توانید سیستم گرمایشی و سرمایشی را از طریق گوشی هوشمندتان کنترل نمایید، پنجره‌ها و قفل درب‌ها نیز از هزاران کیلومتر دورتر می‌توانند کنترل و نظارت شوند.

امنیت سیستم ساختمان هوشمند

از مزایای پیاده سازی خانه هوشمند در زمان نصب تجهیزات هوشمندسازی، امنیت و کنترل یکپارچه سیستم‌های امنیتی است؛ ولی با در نظر گرفتن احتمال هک شدن وای فای، باید در نظر داشته باشید که این سیستم جایگزین سیستم امنیتی خانه نخواهد بود و تدابیر امنیتی دیگری نیز باید اندیشیده شود. نگرانی از بابت هک شدن سیستم‌های ساختمان هوشمند قابل درک است. با مطالعه دستورالعمل‌های دستگاه‌ها می‌توانید نگرانی‌های امنیتی خود را تا حدود زیادی کاهش دهید. به‌عنوان مثال، نام و رمز عبور شبکه خود را نامحدود نگه دارید تا مزاحمان برای شناسایی و هک سیستم اینترنتی شما، با دشواری مواجه شوند و یا نام شبکه وای فای خود را مخفی نمایید که این مورد درصد هک شدن را تقریبا به زیر ۵ درصد می‌رساند. در نظر داشته باشید که در صورتی که رمز اینترنت خود را تعویض می‌نمایید، باید رمز عبور جدید را در همه محصولات هوشمند در خانه خود وارد کنید تا آنها را دوباره به شبکه اینترنت وای فای بازگردانید.

لینکپ: ارائه دهنده نسل نوین راهکارهای اینترنت اشیا و هوشمند سازی ساختمان

جهت مشاهده راهکارها همین الان اقدام کنید.