هوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیا

,

اینترنت اشیا

دنیای اطراف ما در حال پیشرفت است زیرا فناوری در بسیاری از زمینه‌ها به چشم می‌خورد. هوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیا یکی از فناوری‌هایی است که به‌سرعت در حال پیشرفت است. امروزه دستگاه‌های دیجیتال فقط در جیب‌های ما نیستند،بلکه در خانه‌ها، ساختمان‌ها و بسیاری از مکان‌ها و شهرها به‌طور فزاینده‌ای وجود دارند. این دستگاه‌ها قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق “اینترنت اشیا” هستند، و به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و نظارت بر داده‌ها و اطلاعات مربوط به محیط اطراف خود کمک می‌کنند. اینترنت اشیا (Internet Of Things) را اغلب به‌صورت مخفف IoT کوتاه می‌کنند. این شبکه جهانی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها به یکدیگر و با یک مرکز کنترل ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را از طریق فرایندهای هوشمند جمع‌آوری کنند.

هوشمندسازی ساختمان و بهبود کیفیت زندگی
اینترنت_اشیا_هوشمندسازی_ساختمان

هوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا موجب انقلابی در شیوه زندگی بشر شده‌است. این صنعت از فناوری‌های فضای ابری محسوب می‌شود، زیرا با استفاده از آن اطلاعات بیشتر از قبل می‌توانند جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل شوند. در سرتاسر جهان به‌طور گسترده از IoT بهره برداری می‌شود، با ساده‌سازی فرآیندهای کسب و کار از طریق اتوماسیون و آزادسازی کارکنان برای وظایف دیگر می‌توان روال انجام کارها را تسریع بخشید. موسسات دولتی مانند بیمارستان‌ها همچنین می‌توانند از حسگر برای نظارت بر بیماران به‌طور موثر استفاده کنند و دولت‌های محلی می‌توانند آلودگی، سطح ترافیک، داده‌های هواشناسی و … را بهتر و موثرتر نظارت و مدیریت کنند.

IoT به‌سرعت در حال رشد است و در سال‌های آینده از جهات مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه به یک دنیای هوشمند که قبلا فقط در داستان علمی-تخیلی قابل تصور بوده است، رنگ واقعیت می‌بخشد. از دیدگاه و تعاریف متخصصان صنعت، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۷۰% مردم در ساختمان هوشمند زندگی کرده و اینترنت اشیا جایگاه ویژه‌ای در زندگی آن‌ها پیدا کرده باشد و این درصد و آمار روز به روز در حال افزایش است.

هوشهوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیامندسازی ساختمان

کاربرد هوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیا

از طریق اینترنت اشیا، کلیه دستگاه‌های خانه هوشمند، و ملزومات هوشمند در خانه‌ها، محل کار، مدارس، شهرها و اتومبیل‌ها به اینترنت متصل می‌شوند و به ما کمک می‌کنند که زندگی بهتر، کارآمدتر و راحت‌تری داشته باشیم. همچنین اینترنت اشیا در حال طراحی، تولید و جستجوی راه‌حل‌های الکترونیک برای بهبود کیفیت زندگی می‌باشد و تاکنون ملزومات بسیاری با کمک IoT ساخته شده و توسط بسیاری از مردم در حال استفاده است. چند مورد از کاربردهای IoT به شرح زیر هستند:

  • کنترل روشنایی چراغ‌ها برای ارائه نور مناسب در زمان و مکان مورد نظر با توجه به برنامه‌ای که به آن داده می‌شود
  • پنل کنترل دستگاه‌های امنیتی، کنترل محیط زیست و کنترل دسترسی از طریق تلفن همراه.
  • سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع برای بهینه‌سازی آب و هوا و کنترل دما
  • سرویس کنتور آب و برق ساختمان هوشمند برای کنترل و صرفه جویی در مصرف
  • تامین ولتاژ ایستا و دسترسی امن به داده های شبکه برق
  • تشخیص هویت، تشخیص دود، تشخیص نفوذ و سنسور حرکت در محیط
  • بهبود مدیریت تعمیر و نگهداری و عملکرد انرژی

هوشمندسازی ساختمان با اینترنت اشیا هزینه‌های مدیریت، کنترل و نگهداری را کاهش می‌دهد. با کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط IoT برای افزایش راندمان محیط می‌توان کارهایی مانند خاموش کردن سیستم گرمایشی در یک اتاق که کسی در آن نیست، شخصی‌سازی و بهینه‌سازی ویژگی‌های ساختمان، نورپردازی، کنترل سیستم گرمایشی و سرمایشی و… را انجام داد که منجر به ایجاد یک محیط راحت و کارآمد می‌شود.

لینکپ: ارائه دهنده نسل نوین راهکارهای اینترنت اشیا و هوشمند سازی ساختمان

جهت مشاهده راهکارها همین الان اقدام کنید.