یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند

نقش امنیت در ساختمان هوشمند

هر ساختمان هوشمند از شمار زیادی از سیستم‌های مجهز به تکنولوژی ساخته شده است، اما هیچ ساختمانی بدون برنامه‌های ایمنی و امنیتی مناسب کامل نیست. ارائه‌دهندگان خدمات خانه هوشمند بر اهمیت سیستم اطفاء حریق، امنیت، نفوذ و سیستم‌های کنترل دسترسی تأکید می‌کنند؛ چراکه آن‌ها اجزای کلیدی ساختمان هوشمند هستند.

افزایش امنیت

نیاز به سیستم‌های امنیتی بهتر، به عنوان بخش اصلی ساختمان هوشمند در بازار جهانی به صورت روزانه افزایش می‌یابد. زمانی‌که سیستم ایمنی ساختمان هوشمند شما با دیگر اجزای ساختمان در ارتباط است و به نوعی یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمندصورت می گیرد، کارآیی و بهره‌وری ساختمان به حداکثر و احتمال وقوع خطر به حداقل می‌رسد.

امروزه نقش تکنولوژی ساختمان هوشمند شامل موارد زیر می‌شود:

  • اطلاع‌رسانی در واکنش به زنگ خطر برای تسهیل خروج امن از ساختمان هوشمند؛
  • تسهیل خروج امن ساکنان ساختمان؛
  • کمک در شناسایی زنگ خطرهای اشتباه از طریق همگرایی سنسور؛
  • شناسایی فضاهای اشغال شده و شمار ساکنان در شرایط اضطراری به منظور کمک به افراد.
  • هوشمندسازی ساختمانمزایای امنیت یکپارچهبا تکامل فناوری‌های هوشمند، راه‌حل‌های امنیتی برای حفاظت و نگهداری سیستم‌های ساختمان حتی در نبود ساکنین فراهم می‌شود. بهترین سیستم‌های امنیتی با دیگر اجزای هوشمند ساختمان هماهنگ و به یکدیگر متصل می‌شوند تا ارزش بیشتری را نسبت به مجموع قطعات جداگانه ارائه دهند.یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند با هدف بهبود کارایی فناوری‌ها و راه‌حل‌ها انجام می‌شود. با نظارت جامع بر سیستم امنیتی، می‌توان مدیریت یکپارچه‌سازی را انجام داد.
یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند
هوشمندسازی ساختمان

مزایای امنیت یکپارچه

با تکامل فناوری‌های هوشمند، راه‌حل‌های امنیتی برای حفاظت و نگهداری سیستم‌های ساختمان حتی در نبود ساکنین فراهم می‌شود. بهترین سیستم‌های امنیتی با دیگر اجزای هوشمند ساختمان هماهنگ و به یکدیگر متصل می‌شوند تا ارزش بیشتری را نسبت به مجموع قطعات جداگانه ارائه دهند.

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند با هدف بهبود کارایی فناوری‌ها و راه‌حل‌ها انجام می‌شود. با نظارت جامع بر سیستم امنیتی، می‌توان مدیریت یکپارچه‌سازی را انجام داد. 

یکپارچه‌سازی سیستم‌های گوناگون هوشمندسازی ساختمان، برای دستیابی به ساختمان هوشمند از نظر کارآیی و مصرف انرژی بهینه‌تر است.

به صورت میانگین افراد بیشترین زمان (بین ۸۰ الی ۹۰ درصد) زندگی خود را در داخل ساختمان‌ها صرف می‌کنند. در نتیجه، ضروری است که امنیت آنها را تأمین کنیم.

یکپارچه سازی سیستم ها در ساختمان هوشمند

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند پس از اتمام کار ساخت و ساز و نصب آن‌ها صورت می‌گیرد. به‌منظور جلوگیری از هزینه‌های اضافه، توصیه می‌شود ملاحظات مربوط به همپوشانی سیستم‌ها و امور لازم جهت پشتیبانی در آینده، در هنگام راه‌اندازی آن‌ها صورت پذیرد تا مدیریت سیستم‌ها و کنترل دسترسی آن‌ها در آینده به‌راحتی صورت گیرد. کنترل دسترسی جزء کلیدی سیستم امنیتی ساختمان هوشمند است. امروزه نقش کنترل دسترسی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند با سایر سیستم‌ها یکپارچه شود تا یک دید کلی از عملیات ساخت با تجزیه و تحلیل هوشمندانه و تصمیم گیری بهتر فراهم کند.

کنترل دسترسی را می‌توان با سیستم‌های اساسی ساختمان، مانند گرمایش و خنک کننده، برای افزایش بهره‌وری، ادغام کرد. هنگامی‌که این سیستم‌ها به‌عنوان یک سیستم یکپارچه عمل می‌کنند، سنسورهای گرمایش و خنک‌کننده می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری شده توسط سیستم‌های کنترل دسترسی، برای کنترل خودکار دما بر اساس تعداد افراد در یک اتاق یا منطقه خاص استفاده کنند.

همچنین تغییرات روشنایی می‌تواند با کنترل دسترسی یکپارچه مدیریت شود، به‌گونه‌ای که با ورود و خروج افراد به داخل اتاق چراغ‌ها روشن و خاموش شوند یا در برنامه‌های پیچیده‌تر بر اساس تنظیمات انجام شده، رنگ روشنایی تغییر کند، شدت نور افزایش یا کاهش یابد و… .

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند
یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند برای سیستم‌های ایمنی آتش ضروری است تا خطر آلارم‌های کاذب را کاهش دهد. با انجام یکپارچه‌سازی سیستم آتش و امنیت، ساختمان‌ها می‌توانند رویکرد جامع‌تری برای کنترل داشته باشند. برای مثال، هنگامی که یک اپراتور مطلع می‌شود که یک آشکارساز دود فعال شده است، با استفاده از طیف گسترده‌ای از منابع (نظیر نظارت تصویری و کنترل دما)، می‌تواند وضعیت را ارزیابی و مدیریت کند و تصمیم درست بگیرد.

مزایای استفاده از یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در ساختمان هوشمند عبارتند از:

  • بهینه‌سازی سیستم‌ها، نرم‌افزار و زیرساخت‌های شبکه
  • توانایی کشش بودجه تکنولوژی
  • جذب و حفظ کارکنان، مستاجران، دانشجویان و طرفداران
  • ارتباطات بهبود یافته
  • افزایش بهره‌وری و گردش کار

لینکپ: ارائه دهنده نسل نوین راهکارهای اینترنت اشیا و هوشمند سازی ساختمان

جهت مشاهده راهکارها همین الان اقدام کنید.